Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T20:39:09+01:00
X - ilość trójkątów
y- ilość czworokątów
3x-ilość wierzchołków trójkątów
4y - ilość wierzchołków czworokątów

3x+4y=70
x=2y

podstawiam do pierwszego równania drugie:
3*2y+4y=70
6y+4y=70
10y=70
y=7

x=2y=2*7=14

Odp. Trójkątów było 14, zaś czworokątów 7.
  • juek
  • Początkujący
2010-02-25T20:42:32+01:00
X-ilość czworokątów
y-ilość trójkontów
4x + 3y =70
2x=y/*-2
4x=3y=70
-4x+2y=0
5y=70
y=14
2x=14
y=14
x=7
spr.4*7+3*14=70