Wiosną, nawet gdy jest już dość ciepło, śnieg utrzymuje się długo, zwłaszcza tam, gdzie było go dużo, np. gdzie wcześniej zgarnialiśmy go przy odśnieżaniu. Dlaczego nie topi się od razu, skoro temperatura powietrza jest wyższa niż 0°C?

Proszę o szybkie odpowiedzi i z góry dziękuje:)

3

Odpowiedzi

2010-02-25T20:36:02+01:00
Śnieg jako ze jest biały to odbija promienie słoneczne, a nie pochłania ich czarne rzeczy choćby ubrania, ktore noszac latem nagrzewają się bardzo szybko.

;)
16 1 16
2010-02-25T20:37:05+01:00
Wydaje mi się, że jest tak, ponieważ istnieje coś takiego jak ciepło topnienia-jest to ilość energii potrzebnej do stopienia jednostki masy danej substancji. Poza tym śnieg jest biały i odbija promienie słoneczne.
15 3 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T20:38:59+01:00
Śnieg topi się w temperaturze wyższej niż 0 stopni, ale w niektórych miejscach (np. w zaspach) utrzymuje się dłużej, ponieważ "w środku" tej zaspy panuje temperatura niższa niż atmosferyczna. Miałam kiedyś to zadanie xD ale nie pamietam już dokladnie co wtedy pisalam a dostalam wtedy 5:)
27 3 27