Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T20:38:23+01:00
Jako że zwór na pole trójkąta to
P = 1/2 * a * h

Sześciokąt to cześć trójkątów zwróconych do siebie wierzchołkami, więc trzeba ten wzór pomnożyć przez 6
P = 6 * 1/2 * a * h
P = 3 * a * h
2010-02-25T20:40:34+01:00
Możesz napisać, że przekątne sześciokąta foremnego dzielą go na 6 trójkątów, które są równoramienne i mają jednakowe pole. Wzór na pole trójkąta to 1/2ah, a 6*0,5ah= 3ah.
2010-02-25T20:42:35+01:00
A=bok figury
h= wysokość jednego z 6 trójkatów równobocznych z których składa się figura

pole 1 trójkącika ( z tych sześciu)=a²√3:4

pole całego 6-kąta=6a²√3:4

wysokość h 1 trójkącika =a√3:2

jesli we wzorze: 6 a²√3:4 skrócisz 6 z 4 to zostanie ci
3a² √3:2
a wiesz(patrz wyżej),że a√3:2 to h
i jeśli te h podstawisz do powyższego wzoru, czyli zamiast a√3:2 napiszesz h , to otrzymasz wzór:
pole=3ah