Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T20:39:42+01:00
Polecam Ci stronę :

http://www.tlumaczenia-angielski.info/angielski/presentspresentc.htm

W niej jest wszystko.



Present Simple

1.Sytuacje powtarzające się. (I go to school every day.)
2.Sytuacje stałe. (I live In Poland.)

operator: ‘do’ i ‘does’
twierdzenia: I go to school every day
przeczenia: I don’t go to school every day.
pytania: Do you go to school every day?
odp.: Yes, I do./ Yes, she does.
No, I don’t./ No, she doesn’t.


Present Continuous

1.Czynności wykonywane w chwili obecnej. (I’m writing now.)
2.Czynności wykonywane wokół chwili obecnej.

czasownik z końcówką: -ing
twierdzenia: You are writing.
przeczenia: You aren’t writing.
pytania: Are you writing?
odp.: Yes, I am./ Yes, She is.
No, I am not. / No, she isn’t.
2010-02-25T20:40:15+01:00
Countinuos.:
do czasowników w tym czasie dodaje się w twiierdzeniach, przeczeniach i pytaniach końcówke -ing niezależnie w jakiej są osobie. i należy także pamietac o am, are lub is.
I am going.
you are going.
he, she, it is going.
we are going.
you are going.
they are going.
;)
2010-02-25T20:45:51+01:00
PRESENT COUNTINOUS
Czasu tego używamy dla wyrażania czynności, które dzieją się w chwili mówienia.
Używamy go również dla wyrażania czynności, które dzieją się tymczasowo, czyli nie są stałe, np: W tum tygodniu szukam nowego mieszkanai.
dodaje się końcówke -ing

PRESENT SIMPLE
Czasu tego używamy mówiąc o czynnościach stałych i powtarzjących się.
dodaje się końcówkę -s, -es