Odpowiedzi

2010-02-25T20:40:01+01:00
⅖*¾=3/10
3/10*⅔=⅕
Odp.Pozostała ⅕ ciasta
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T20:41:06+01:00
2/5kg*1/4=1/10kg zjadła Agnieszka
2/5-1/10=4/10-1/10=3/10kg tyle pozostało po zjedzeniu Agnieszki
3/10kg*1/3=1/10kg zjadł Robert
3/10kg-1/10kg=2/10kg=1/5kg
1/5kg tyle pozostało ciała
Tak mi się wydaje.
2010-02-25T20:44:13+01:00
Mama kupiła 2/5kg ciasta. Agnieszka zjadła 1/4 tej ilości, a Robert, brat agnieszki zjadl 1/3
pozostałej części ciasta. Jaka część kilogroama ciasta pozostała?

Agniszka zjadła 1/4 * 2,5 = 2,5/ 4 =25/40=5/8kg
Zostało więc 2,5 - 1/4*2,5 = 3/4 *2,5 = 7,5/4 = 75/40 = 15/8kg
Robert zjadł 1/3*15/8kg= 5/8kg

Zostało więc: 2,5 kg - 5/8kg - 5/8kg= 2,5 -10/8kg =2,5-1,25=1,25kg