Największe zasolenie oceanów występuje w:
a) strefie okołobiegunowej
b) strefie równikowej
c) strefie zwrotnikowej
d) strefie szerokości umiarkowanych

Uzasadnij swój wybór

2.zadBałtyk jest morzem:
a) międzywyspowym
b) otwartym
c) wewnątrzkontynentalnym
d) przybrzeżnym
e) międzykontynentalnym

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-25T20:43:48+01:00
1.
c)

2.
c)

;)
Mam nadzieje że pomogłam
1 2 1
2010-02-25T20:47:29+01:00
1zad -c-podzwrotnikowej
2zad-c
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T20:49:28+01:00
Zad2 Odpowiedz C Ponieważ Morze Bałtyckie znajduje się wewnątrz kontynentu (Europa) nie ma bezpośredniej wymiany z oceanem jakim kolwiek, jest z każdej strony otoczone państwami co utrudnia wymiane wód to też stosunkowo wpływa na niewielkie zaledwie 8%o(promilowe) zasolenie <- ośmio o ile dane się nie zaktualizowały.

Zad1 Odpowiedz C Zasolenie wody morskiej jest różne, zależy od temperatury, intensywności parowania, opadów i dopływu wód słodkich rzek. Jednak bardzo wysokie zasolenie w strefach podzwrotnikowych związane jest z silnym parowaniem i małymi opadami atmosferycznymi. Morza śródziemne tej strefy maja zasolenie do, 46%o
2 5 2