[8,25 - 0,5⁻⁰⁵ × (2⁻⁰⁵ + 4⁻⁰²⁵)]½

gdzie miało być -0,5 w pierwszym indeksie górnym, następnie również to samo a potem -0,25 a ta jedna druga na końcu też w indeksie górnym.. -.- POMOCY! :P

+ przedstaw podane ułamki okresowe jako ułamki zwykłe
a) 0,3(12)
b) 0,7(3)
c) 0,(145)

2

Odpowiedzi

2010-02-25T20:46:23+01:00
A)3/10 i (12/100 w okresie )
b) 7/10 i (3/100 w okresie)
c)(145/100 w okresie )
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T21:29:58+01:00
[8,25 - 0,5⁻⁰⁵ × (2⁻⁰⁵ + 4⁻⁰²⁵)]½

gdzie miało być -0,5 w pierwszym indeksie górnym, następnie również to samo a potem -0,25 a ta jedna druga na końcu też w indeksie górnym.
= { 8¼ - (½)⁻⁰⁵ *[(½)⁰⁵ + (2²)⁻⁰²⁵] }⁰⁵=
= { 8¼ - 2⁰⁵ *[(½)⁰⁵ + 2⁻⁰⁵]}⁰⁵ =
= [ 8¼ - √2*( √½ + √½ ) ]⁰⁵=
= [ 8¼ - √2 *(1/√2 + 1/√2) ]⁰⁵=
= [ 8¼ - √2*2/√2 ]⁰⁵=
= [ 8¼ - 2 ]⁰⁵=
= ( 6¼ )⁰⁵ =
= (25/4)⁰⁵ =
= √25 / √4 =
= 5/2

+ przedstaw podane ułamki okresowe jako ułamki zwykłe
a) 0,3(12) = 103/330
b) 0,7(3)=253/330
c) 0,(145) = 29/200
1 5 1