1. Z dwóch miast odległych od siebie o 400 km wyruszają jednocześnie pociągi. Jakie drogi przebędą do chwili minięcia się, jeżeli jadą odpowiednio z prędkością 90km/h i 60km/h?

2. Z dwóch domów leżących w tej samej linii, odległych od siebie o 90 m, wyrusza jednocześnie dwóch chłopców w tym samym kierunku. Chłopiec pierwszy jedzie na deskorolce z prędkością 5m/s, a drugi idzie pieszo z prędkością 2m/s. Jaką odległość przebył każdy z nich do chwili spotkania? Po jakim czasie chłopiec pierwszy dogoni drugiego?

PROSZĘ WAS POTRZEBNE NA JUTRO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T20:57:51+01:00
1. Wzór na prędkość: v=odległość/czas
a+b=400
a/t=90
b/t=60
skoro wyruszają w jednym momencie to jadą tyle samo czasu
t=a/90
t=b/60
a/90=b/60
2a=3b
a=3/2b
3/2b+b=400
b=160
a=240
Ten szybszy przejedzie odległość a, ten wolniejszy przejedzie b.

2.Ponownie wzór na prędkość: v=odległość/czas
w miejscu spotkania ten poruszający się wolniej przejdzie pewną drogę, ten szybciej tą sama drogę plus 90 m miedzy domami, wychodzą w tej samej chwili więc czas jest taki sam.
2=a/t
5=(a+90)/t
t=a/2
t=(a+90)/5
5a=2a+180
3a=180
a=60 (odległość pokonana przez tego który poruszał się wolniej)
a+90=150 (odległość pokonana przez tego który poruszał się szybciej)

60/t=2
60=2t
t=30 (liczone w sekundach)
3 4 3
2010-02-25T21:08:59+01:00
1. Na szybko
90km/h + 60km/h = 150km/h
400km : 150km/h = 2⅔ = 2h 40min
2h 40min*90km/h = 240km
2h 40min*60km/h = 160km
5 5 5