Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T20:44:37+01:00
Dane:
P= 60dm²
a=12cm=1,2dm

szukane:
h=?
obliczenia:

60dm²= (1,2dm * x):2 |*2
120dm²= 1,2dm * x | :1,2dm
100dm= x

Odp: Długość wysokości jest równa 100dm
2010-02-26T01:00:26+01:00
Jeden z boków trójkąta o polu 60 dm² ma długość 12 cm. Ile wynosi wysokość prostopadła do tego boku.
dane:
P=60 dm²
a=12 cm=1,2 dm
szukane:
h=?
P=1/2*a*h
60 =1/2*1,2 *h
60 =0,6 *h
h=60:0,6
h=600:6
h=100dm