Zad.1 Gracz kopnął piłkę o masie 0,6 kg siłą 60 N.Jakie przyspieszenie nadał piłce?

Zad.2.Wózek o masie m=0,1 kg toczy się po powierzchni poziomego stołu z prędkością v=6 m/s i na skutek siły tarcia zatrzymuje się po t=2s.Oblicz wartość siły tarcia i drogę przebytą przez wózek.

Zad.3Samolt o masie 40 ton rozpędza się na pasie startowym do prędkości v-270km/h w czasie około 20s.Jaka jest wartość średniej siły ciągu przyłożonej do samolotu w tym czasie ?

Zad.4 Ciało o masie m=10 kg znajduje się w stanie spoczynku.Wyznacz prędkość i przebytą drogę przez to ciało po czasie t=5s pod wpływem siły F=20N.

Zad.5. Narciarz wodny o masie 80 kg startuje ciągniony siłą 40 N.Jakie uzyskuje przyspieszenie ruchu ? Jaką drogę przebędzie w ciągu 4 s od chwili ruszenia?

2

Odpowiedzi

2010-02-25T20:54:26+01:00
1
F=m*a
S=at2/2
2s/t2=a
2*200/100=a
2m/s2=a
F=500000*2=1000000N=1MN
2

F=m*a
a=6/2=3m/s2
F=0,1kg*3m/s2=0,3N
S=at2/2
s=3*4/2=6m

3
F=m*a
270000/3600=75m/s
a=v/t=75/20=3,75m/s2
F=40000*3,75=150k

Mam nadzieje,że nie dostane spamu,bo zrobiłam więcej niż połowe. A musze zmykać i nie dam rady reszte zrobić. Sory:)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T20:57:49+01:00
1. F = m * a, a = F/m
a = 60 / 0,6 = 100 m/s
2. s = 1/2a*t2(kwadrat)
F = m * a
F = 0,1 * -3m/s(kwadrat) = -0,3 N
a = 3m/s (bo 0 - 6m/s/2)
s = 1/2 03 * 4 = 6 m
3. m = 40 000 kg, a = 75/20 = 3,75 m/s(kwadrat) 270 km/h = 270 * 1000/3600 = 2700/36 = 75 m/s
F = m * a = 40 000 * 3,75 = 150k N
4. F = m * a
a = F/m = 20 / 10 = 2 m/s(kwadrat)
v = 10 m/s
s = 1/2 2m/s * 25 = 25 m
5. a = F/m = 40 / 80 = 0,5 m/s
s = 1/2a * t2 = 1/2 * 0,2 * 16 = 1,6 m (biedny ten narciarz=/)
2 4 2