Odpowiedzi

2010-02-25T20:51:06+01:00
5(15-x)=39-x
75-5x=39-x
-5x+x=39-75
-4x=-36 /:(-4)
x=9
Odp. 9 lat temu - Ewa miała wtedy 6 lat, a jej mama 30
21 3 21
2010-02-25T20:52:01+01:00
5(15-x)=39-x
75-5x=39-x
36=4x
x=9
Odp.:9 lat temu- Ewa miała wtedy 6 lat a jej mama 30.
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-25T20:52:31+01:00
X- tyle lat temu mama była 5 razy starsza od Ewy

5 (15-x) = 39 - x
75 - 5x = 39 - x
-5x + x= 39 - 75
-4x= -36 /: (-4)
x= 9

odp. Mama 9 lat temu była 5 razy starsza od Ewy.

mam nadzieję, że pomogłam ;)
14 4 14