Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T20:59:47+01:00
1. Dziury w jezdni powstają gdyż podczas zimy i wczesnych roztopów podczas dużych wahań temperatury (w dzień śnieg się topi, w nocy ponownie zamarza) woda dostaje się w szczeliny pod asfaltem, oraz w niego samego. Podczas zamarzania woda zwiększa swoją objętość co powoduje pękanie i odrywanie się asfaltu.
2. Szczeliny pełnią funkcje ruchomego wiązania mostu.
Im większa temperatura, tym bardziej rozciąga się budulec (w tym przypadku stal), podczas powiększenia się materiału ma on miejsce na to, i nie musi się odkształcać
10 3 10
2010-02-25T21:23:45+01:00
Witam
1/
Przyczyną powstawania dziur w jezdniach po zimie jest woda, która wskutek
wadliwej technologii budowy z łatwoscią podpływa pod jezdnie, a kiedy przychodzą mrozy marznąc zwiększa już jako lód swoją objętość, wybrzusza
nienajlepszy i bardziej kruchy asfalt, asfalt pęka, a reszty zniszczenia doko-
nują ciężkie samochody i dodatkowo woda wnikająca teraz również od góry.

2/
Przerwy dylatacyjne umożliwiają podział duzych, a w szczególności długich
powierzchni na krótsze odcinki zmniejszając skutki rozszerzalności liniowej
dając potrzebną przestrzeń na zimowo-letnie zmiany dylatacyjne.
Ich brak powodowałby pęknięcia spoin, spawów,nitów, mikropęknięcia
otwierające drogi dla korozji, odkształcenia, deformacje. A tak spoko
i swobodnie rozszerzają się i kurczą nie stykając się i wzajemnie napierając.

........................pozdrawiam
8 4 8