Ułóż i rozwiąż odpowiednie równanie:
a) liczba o 3 wieksza od x jest 3 razy wieksza od x
b) liczba o 5 mniejsza od x jest 2 razy mniejsza od x
c)120% liczby x jest o 7 wieksze niż połowa liczby x
d) jeżeli zmniejszymy liczbe x o 30% to otrzymamy liczbe o 8 od niej mniejszą
zad2
tata Zosi jest od niej 3 razy starszy, a Zosia jest od niego młodsza o 30 lat. Ile lat ma Zosia?

2

Odpowiedzi

2010-02-25T21:03:00+01:00
A)
3+x = 3x
x-3x=-3
-2x=-3
x=1½

b)
x-5 =½x
x-½x =5
½x = 5
x= 10

c)
1.2x= ½x + 7
1.2 x - ½x = 7
0.7x = 7
x= 10

d) ?

2
x+30 =3x
-2x= -30
x= 10
odp. Zosia ma 15 lat
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T21:10:55+01:00
A) 3+x=3x
x-3x=-3
-2x=-3\-2
x=1,5
b)x-5= x-2
x+x=5-2
2x=3\2
x=1,5
c)120%x=7*0,5x
1,2x=3,5x
d) x-0,3=x-8
x-x=-8+0,3
tata Zosi ma 33 lata, a Zosia 3 lata