Odpowiedzi

2010-02-25T21:01:18+01:00
Do najważniejszych naszych przyrodników, opisujących również ptaki, w porządku chronologicznym należą:

* Mateusz Cygański
* Gabriel Rzączyński
* Krzysztof Kluk
* Feliks Jarocki
* Stanisław Bonifacy Jundziłł
* Konstanty Tyzenhauz
* Aleksander Zawadzki
* Stanisław Pietruski
* Antoni Waga
* Antoni Wodzicki
* Władysław Taczanowski
* Benedykt Nałęcz-Dybowski
* Włodzimierz Dzieduszycki
* Tadeusz Chrostowski
* Władysław Mierzeyewski
* Janusz Domaniewski
* Andrzej Dunajewski
* Kazimierz Szarki
* Jan Marchlewski
* Kazimierz Wodzicki
* Bronisław Ferens
* Jan Szczepski
* Władysław Rydzewski
* Jan Haber
* Jan Sokołowski
* Jan Gotzman
* Bogdan Jabłoński
* Włodzimierz Puchalski - fotografik, przyrodnik
* Jan Jerzy Karpiński
* Ludwik Tomiałojć
* Andrzej Kruszewicz
* Tadeusz Stawarczyk
* Zenon Lewartowski


http://pl.wikipedia.org/wiki/Ornitologia
Najlepsza Odpowiedź!
  • guu
  • Początkujący
2010-02-25T21:01:45+01:00
Domeną zainteresowania ornitologów jest przede wszystkim biologia ptaków, ale także ich zwyczaje, trasy przelotów, gniazdowanie, życie społeczne, obserwacja w terenie itp. Obserwowanie ich bytu umożliwia m.in. obrączkowanie ptaków. Ornitologia to także zbiór wiadomości i informacji na tematy związane z ptakami, ich lęgowiskami oraz upierzeniem itp.
  • Użytkownik Zadane
2010-02-26T01:34:51+01:00
Ornitologia to inaczej ,dział zoologii zajmujący się ptakami :)
ornitolodzy zajmują się biologią ptaków, jak rownież badają ich życie społeczne ,zwyczaje , gniazdowanie, obserwacja w terenie, drogi przelotów ... :)