Odpowiedzi

2010-02-25T21:04:47+01:00
Dane:
U = 230 V
P = 100 W
Rozw.:
P = U × I
I = U/R
czyli
P = U²/R
z tego
R = U²/P = (230 V)²/100 W = 529 Ω
P = U²/R = (200 V)² / 529 Ω = 75,61 W
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T21:06:30+01:00
Wkradł się błąd, powinno być 100W a nie V
U1 = 230V
U2 = 200V
P = 100W

Wzory wykożystane

P = U * I
I = U / R

Za I w 1 wzorze podstawia się 2 wzór, po przekształceniu wychodzi

P = U^2 / R

Trzeba wyliczyć rezystancje żarówki, po mnożeniu na krzyż

R = U1^2 / P
R = 52900V / 100W
R = 529Ω

Teraz można zastosować wzór P = U^2 / R, gdyż R jest znane

P2 = U2^2 / R
P2 = 40000V / 529Ω
P2 = 75,61W

Żarówka po podłączeniu pod 200V będzie świecić z mocą około 75W
3 5 3