Odpowiedzi

2010-02-25T21:04:26+01:00
Przez siłe tarcia rozumiem że pojawia się ono wtedy gdy stykają się 2 powierzchnie .
2) rodzaje tarcia statyczne
dynamiczne i dzieli się ono na toczne i poślizgowe
3) siła tarcia zależy od rodzaju powierzchni i siły nacisku
przykro mi dalej nie wiem
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T21:12:15+01:00
Odp.
Siła tarcia jest to siła T jaka występuje pomiędzy dwoma ciałami stałymi będącymi w bezpośrednim kontakcie i poruszającymi się względem siebie.
2.Tarcie statyczne (ciał będących w spoczynku,największe),tarcie poślizgowe i tarcie toczne (toczenia -najmniejsze).
3.Siła tarcia zależy od siły nacisku N=m*g i współczynnika tarcia f,który określa chropowatość powierzchni.
4.Nie zależy od wielkości powierzchni trących.
5.Bez mianowany współczynnik tarcia f,informuje nas o chropowatości podłoża.