Odpowiedzi

2010-02-25T21:06:05+01:00
Źle rozwinięty przemysł:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T21:13:44+01:00
-duża liczba ugorów, nie wykorzystanej ziemi
-mały rynek zbytu
-zbyt tania ziemia
-brak wykształcenia i zapału rolników
-brak kapitału
  • Użytkownik Zadane
2010-02-25T21:15:55+01:00
Wysokie koszty (dochodzące do 60% budżetu UE)
subsydiowanie eksportu rodzi konflikty z krajami trzecimi
niewystarczająca ochrona środowiska (dopłaty → większa produkcja → degradacja środowiska)
z powodu zamknięcia UE na import spoza Wspólnoty, o wiele wyższe ceny żywności niż w przypadku sprowadzania jej np. z Afryki
gigantyczna biurokracja
odgórne sterowanie cenami
odmowa ujawniania listy beneficjentów dopłat bezpośrednich w niektórych krajach.
25 października 2007 Parlament Europejski wydał rezolucję, w której zaapelował do władz Unii Europejskiej o częściowe ograniczenie regulacji WPR w związku z wzrostem cen żywności oraz ryzykiem niedoborów żywności.
26 marca 2009 Parlament Europejski zwrócił się do rządów, by monitorowały .