Zad.1 W podanym tekście podkreśl zdań .

-Łukasz!Zaczekaj!Dokąd pędzisz ?
-Do Piotrka.Wczoraj źle się czuł.
-Chory ?
-Chyba tak.Dzisiaj nie było go w szkole.
-Mogę pójść z tobą ?
-Jasne!Piotrek na pewno się ucieszy!

Zad.2 Określ typy podanych wypowiedzeń.
a) Rozumiem.
c) Halo?
d) Uwielbiam pyszne czekoladowe lody z bitą śmietaną.
e) Pójdźmy do kina albo na spacer.
f) Nie do wiary!
g)Czy zgadzasz się ze mną ?
h)Nad daleką linią horyzontu ujrzeliśmy ostatnie blaski zachodzącego słońca.
i)Pada deszcz.
j)Na ramię broń!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T21:21:28+01:00
Zad.1
numery zdań: 4,5,7,8,
zad. 2
a) oznajmiająca wypowiedz
b)pytająca
c)oznajmiające
d)oznajmiające
e)oznajmiające
f)(nie wiem)
g)pytająca
h) oznajmiająca
i)oznajmiająca
j)(nie wiem)

WYDAJE MI SIE ZE TAK TO BEDZIE. PRZYNAJMNIEJ TAK ROZUMIEM POLECENIE.
2010-02-25T21:23:47+01:00
Dokąd pędzisz
wczoraj żle sie czuł
dzisiaj nie było go w szkole
mogę pujśc z toba
piotrek na pewno sie ucieszy