Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T21:13:51+01:00
Wysokość podzieliła AB na odcinki x i y

x²=5²-3²
x²=25-9
x²=16
x=4cm


y²=(√13)²-3²
y²=13-9
y²=4
y=2cm

AB=4+2=6cm

pole=½ah=½×6×3=9cm²
2010-02-25T21:18:18+01:00
Punkt w którym pada wysokość na bok AB nazwijmy D wtedy
|AD|+|DB|=|AB|
Skoro wysokość pada pod kątem prostym to
|AD|²+|CD|²=|AC|²
|DB|²+|CD|²=|BC|²

|AD|²+3²=13
|DB|²+3²=5²
|AD|²=13-9
|DB|²=25-9
|AD|²=4
|DB|²=16
|AD|=2
|DB|=4
Więc |AB|=6
Pole=½*3*6=9