Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T21:24:16+01:00
Tak, to możemy zaliczyć do wartościowości pierwszego pierwiastka.
to jest reszta kwasowa, zależy od jej wartościowości
2010-02-25T21:25:38+01:00
Tak ponieważ Al jest III wartościowy, a kwas I wartościowy HNO3

2010-02-25T21:25:39+01:00
Al(NO3)3
3 poza nawiasem to jest wartościowość glinu
i zawsze piszemy wartościowość jednego pierwiastka przy drugim (na krzyż)

to samo jest np. z CO2
(dwutlenek węgla)
tlen- 2 wartościowy
węgiel- 4 wartościowy

2 i 4 się skraca
i jest CO2
(na krzyż)