Zapisz polecenie w postaci wyrażenia algebraicznego, a następnie nazwij otrzymane wyrażenie.
a) Liczbę x pomnóż przez 8 i do wyniku dodaj 3.
b)Liczbę a podziej przez 3 i od wyniku odejmij kwadrat liczby 7.
c)Liczbę c podwój, a następnie odjemij 9 i całość pomnóż przez 5.
d)Do liczby n dodaj liczbę o 1 większą i wynik podziel przez 2.
e)Liczby y pomnóż przez 2, dodaj 3, wynik pomnóż przez 5 i odejmij 15.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T21:48:04+01:00
A) 8x + 3
b) a/3 - 7 (do kwadratu)
c) (c * c - 9) *5
d) (n + 1n) /2
e) (y* 2 + 3 ) *5 - 15
54 3 54
2010-02-25T21:48:11+01:00
A) 8x+3
b) a/3-7²
c)(2c-9)5
d) n+n+1/2
e){(2y+3)5}-15
48 4 48