Odpowiedzi

2010-02-25T21:53:58+01:00
8,1m : 2,7m=3m
6dm=60cm
60cm*3=1,8m

sprawdzenie:

2,7*3= 8,1
Odp. Kapitan ma wzrost 1,8m

licze na naj pozdro ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T21:54:28+01:00
Musisz ułożyć proporcje:

8,1 m - 2,7 m
x m - 0,6 m

2,7 x = 4,86 / : 2,7
x= 1, 8 m

odp: kapitan ma 180 cm wzrostu ! (1,8 m)
2010-02-25T21:55:48+01:00
8,1m-810cm
6dm=60cm
x-wzrost kapitana

proporcje
810cm-270cm
x-60cm
mnożymy na krzyż
270x=48600/:270
x=180cm
odp.Kapitan ma 180cm(1,8m) wzrostu