Kuchnia gazowo elektryczna wraz z opakowaniem waży 32,5 kg kuchnia jest 4 raz cięższa od opakowania Ile kg waży sama kuchnia



ANALIZA
x- waga opakowania
4x - waga kuchni
=.........waga brutto
=......... waga kuchni wraz z opakowaniem wynikająca z treści zadania


UŁOŻENIE I ROZWIĄZANIE RÓWNANIA


PoOomoCyy . !!! ; *
Z gÓry fenks ; **



ale jeszcze chwiilaa
za komputer i mnitor zapłacono 3500 zł. Oblicz cenę komputera i cenę monitora jeżeli komputer był o 2100 zł droższy od monitora. ?????? ; (((


Suma trzech kolejnych liczb całkowitych jest równa 57 Oblicz te liczby ... ;[[


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T22:16:37+01:00
Kuchnia gazowo elektryczna wraz z opakowaniem waży 32,5 kg kuchnia jest 4 raz cięższa od opakowania Ile kg waży sama kuchnia.

x-waga kuchni
y-waga opakowania
wszystko - 32,5 kg

x+y=32,5
4y=x

5y=32,5/:5
y=6,5 kg.
Odp: Opakowanie waży 6,5 kg a kuchnia 26 kg.

za komputer i mnitor zapłacono 3500 zł. Oblicz cenę komputera i cenę monitora jeżeli komputer był o 2100 zł droższy od monitora.

x + x+2100=3500
2x=1400/:2
x=700 zł
monitor kosztował 700, komputer 2800 zł


7 4 7
2010-02-25T22:24:30+01:00
X-waga opakowania
4x-waga kuchni

x + 4x = 32,5kg
5x = 32,5kg
x = 6,5kg

Opakowanie waży 6,5kg, kuchnia 26kg

x + y = 3500zl
x = y + 2100zl

x = 3500 - y
3500 - y = y + 2100

1400 = 2y
y = 700

monitor kosztował 700 złotych, a komputer 2800zł

18+19+20=57 - to nie wiem jak obliczyć poprostu sprawdzałem 'na pale' wiedząc że wszystkie 3 liczby nie mogą być >= 20, więc zaczołem sprawdzać od 20 w dół i kombinacja wyszła za 1 razem
3 5 3