Odpowiedzi

2010-02-25T22:24:04+01:00
Ca +2hno3---ca(no3)2 +h2

2g ca=x dm
40-22,4
x=1,12 dm3 h2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T22:59:10+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).

mCa=40u
Ca + 2HNO3--->Ca(NO3)2 + H2
40g Ca---------22,4dm3 wodoru(z reakcji)
2g Ca----------xdm3 wodoru
x=2*22,4/40
x=1,12dm3 wodoru