Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T22:40:45+01:00
Wzór na siłę: F=ma
przekształcamy go na masę:
m=F/a
m= 10/2
m=5kg

wzór na przyspieszenie:
a=v/t
przekształcamy go na v(prędkość)
v=at
v=2×10
v=20 m/s
1 5 1
2010-02-25T22:41:15+01:00
F=am
a=2m/s²
F=10N

m=F/a
m=10/2
m=5kg


Δt=10s
V=a*t
V=20m/s
1 5 1
2010-02-25T23:14:08+01:00
W skutek działania siły 10 N ciało uzyskało przyspieszenie 2 m/s^2. Jaka jest masa tego ciała? Jaką prędkośc uzyska to ciało na końcu dziesiątej sekundy ruchu?


F=10N
a=2m/s^2
m=?
V_k=?
t_1=10s

Liczymy mase:
F=m*a
m=F/a
m=10[N]/2[m/s^2]
m=5[kg]

Liczymy vk
a=∆v/∆t
∆v=v_k-v_p
∆t=t_1-t_0
V_p=0
t_0=0
a=v/t
v=a*t
v=2[ m/s^2 ]*10[s]
v=20[m/s]

1 5 1