NA TERAZ !! DAJĘ NAJ i 200 pkt !

Zastosowanie równań
Równania i stężenia procentowe.



11.Woda morska zawiera 5 % soli.Ile kilogramów wody słodkiej trzeba dolać do 24 kg wody morskiej, aby zawartość soli wynosiła 3 % ?

12.Za 7 małych jogurtów i 3 duże zapłacono 13,10 zł.Ile kosztował mały, a ile duży jogurt, jeśli cena dużego jogurtu była o 1,20 zł wyższa od małego ?

13.Agnieszka obliczyła, że ⅕ jej kolekcji figurek stanowią aniołki, ⅔ to słonie.Pozostałe 5 figurek to pieski.Ile figurek ma Agnieszka w swojej kolekcji ? Czy dobrze je policzyła ?

44.Suma trzech liczb naturalnych wynosi 114.Druga liczba jest o 6 większa od pierwszej, a trzecia liczba dwa razy większa od pierwszej.Jakie to liczby ?
Ułóż i rozwiąż równanie.

45.Kierowca zapytany, ile waży jego samochód, odpowiedział '150 kg i 2 razy po (pięć,jedenastych) swojej masy".Oblicz ile waży ten samochód

BŁAGAM NA TERAZ ! DAJĘ 200 pkt i NAJ za pierwszą odpowiedź (i oczywiście dobrą odpowiedź) !!]

Wypiszcie dane, szukane, itp.


Dzięki !

3

Odpowiedzi

2010-02-26T09:36:45+01:00
11.Woda morska zawiera 5 % soli.Ile kilogramów wody słodkiej trzeba dolać do 24 kg wody morskiej, aby zawartość soli wynosiła 3 % ?

zawartość soli w wodzie morskiej(proporcja)
24kg - 100%
x - 5%

x = 24 * 5% /:100%
x = 120 : 100
x = 1,2 kg

masa roztworu 3% (proporcja)
3% - 1,2kg
100% - x

x = 1,2×100% / :3%
x = 120 /3
x = 40 kg

zawartość wody słodkiej
40 kg - 24kg = 16 kg

Odp. Należy dodać 16 kg wody słodkiej.

12.Za 7 małych jogurtów i 3 duże zapłacono 13,10 zł.Ile kosztował mały, a ile duży jogurt, jeśli cena dużego jogurtu była o 1,20 zł wyższa od małego ?

x – cena jogurtu małego
x + 1,2 zł – cena jogurtu dużego
7x + 3 * (x + 1,2) = 13,10 zł
7x + 3x + 3,6 = 13,1
10x = 13,1 – 3,6
10x = 9,5 /: 10
x = 0,95

x + 1,2 zł = 0,95 + 1,2 = 2,15 zł

Odp. Mały jogurt kosztował 0,95 zł, duży – 2,15 zł

13.Agnieszka obliczyła, że ⅕ jej kolekcji figurek stanowią aniołki, ⅔ to słonie.Pozostałe 5 figurek to pieski.Ile figurek ma Agnieszka w swojej kolekcji ? Czy dobrze je policzyła ?

x– liczba figurek
1/5x – aniołki
2/3x – słonie
5 – pieski

x = 1/5x + 2/3x + 5 /*15
15x = 3x + 10x + 75
15x – 13x = 75
2x = 75 /:2
x = 37,5

Odp. Agnieszka policzyła źle figurki, ponieważ nie może być kolekcji figurek w połówkach

44.Suma trzech liczb naturalnych wynosi 114.Druga liczba jest o 6 większa od pierwszej, a trzecia liczba dwa razy większa od pierwszej.Jakie to liczby ?
Ułóż i rozwiąż równanie.
x – pierwsza liczba
x + 6 – druga liczba
2x – trzecia liczba

x+ x + 6 + 2x = 114
4x = 114 – 6
4x = 108
x = 27
x +6 = 27 + 6 = 33
2x = 2 * 27 = 54

Odp. Te liczby to 27, 33, 54

45.Kierowca zapytany, ile waży jego samochód, odpowiedział '150 kg i 2 razy po (pięć,jedenastych) swojej masy".Oblicz ile waży ten samochód

x – wada samochodu
x = 150 + 2 * 5/11x
x = 150 + 10/11x / *11
11x = 1650 +10x
11x – 10x = 1650
x = 1650

Odp. Samochód ważył 1650 kg
  • Użytkownik Zadane
2010-02-26T09:43:09+01:00
Zad. 11.

ms1=?
mr1=40kg
cp1=5%

cp=ms/mr×100% |×mr
cp×mr=ms×100% |÷100%
ms=(cp×mr)/100%

ms=(5%×40kg)/100%
ms=2kg

ms2=2kg
mr2=?
cp2=2%

cp2=ms/mr×100% |×mr
cp×mr=ms×100% |÷cp
mr2=(ms×100%)/cp
mr2=(2kg×100%)÷2%
mr2=100kg

100kg-40kg=60kg
Odp:należy dolać 60kg wody
___________________________________________
zad. 12.
x-jogurt mały
y-jogurt duży

7x+3y=13,10
x+1,20=y

podkładamy do pierwszego równania Y

7x+3*(x+1,20)=13,10
7x + 3x + 3,60 = 13,10
10x= 9,50
x=0,95

czyli y=0,95+ 1, 20=2,15

Odp. mały jogurt kosztuje 0,95PLN a duży 2,15PLN
___________________________________________
zad. 13.
x– liczba figurek
1/5x – aniołki
2/3x – słonie
5 – pieski

x = 1/5x + 2/3x + 5 /*15
15x = 3x + 10x + 75
15x – 13x = 75
2x = 75 /:2
x = 37,5

Odp. Agnieszka policzyła źle figurki, ponieważ nie może być kolekcji figurek w połówkach
___________________________________________
zad. 44.

x – pierwsza liczba
x + 6 – druga liczba
2x – trzecia liczba

x+ x + 6 + 2x = 114
4x = 114 – 6
4x = 108
x = 27
x +6 = 27 + 6 = 33
2x = 2 * 27 = 54
___________________________________________
zad. 45.

x – wada samochodu
x = 150 + 2 * 5/11x
x = 150 + 10/11x / *11
11x = 1650 +10x
11x – 10x = 1650
x = 1650

Odp. Samochód ważył 1650 kg.
___________________________________________
Życzę miłego przepisywania : )
Pozdrawiam serdecznie



Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T10:36:44+01:00
11.

ilość soli w wodzie morskiej - 24kg*5%=1,2kg

zawartość soli w obu roztworach będzie taka sama.

x - masa drugiego roztworu (3%)

3%*x=1,2kg
0,03x=1,2kg |:0,03
x=40kg

40kg-24kg=16kg

odp.: należy dolać 16 kg wody.


12.

mały jogurt - x
duży jogurt - x+1,2

7x+3(x+1,2)=13,1
7x+3x+3,6=13,1
10x=9,5 |:10
x=0,95

mały jogurt - 0,95zł
duży jogurt - 0,95zł+1,2zł=2,15zł

odp.: mały jogurt kosztował 0,95zł, a duży 2,15zł.


13.

wszystkie figurki - x

x=1/5x+2/3x+5
x=3/15x+10/15x+5
x=13/15x+5
2/15x=5 |:2/15
x=37,5

odp.: Agnieszka źle policzyła, gdyż ilość figurek musi być liczbą naturalną.


44.

pierwsza liczba - x
druga liczba - x+6
trzecia liczba - 2x

suma - 114

x+x+6+2x=114
4x+6=114
4x=108 |:4
x=27

pierwsza liczba - 27
druga liczba - 33
trzecia liczba - 54

odp.: te liczby to: 27, 33 i 54.


45.

waga samochodu - x

x=150+2*5/11x
x=150+10/11x
1/11x=150 |:1/11
x=1650

odp.: samochód waży 1650kg.
6 4 6