Odpowiedzi

2010-02-26T09:16:06+01:00
Religia katolicka:
* komunia pod postacią chleba
* obrzędy religijne sprawuje ksiądz
* chrzest przez polanie głowy
* na czele kościoła stoi papież
Religia prawosławna:
* komunia pod dwoma postaciami - chleba i wina
* chrzest przez trzykrotne zanurzenie w wodzie
* nie uznają czyśca
* nie uznają prymatu papieża
* nie uznają Wniebowstąpienia NMP
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T09:18:41+01:00
Wiara prawosławna nie uznaje wcale wiadomości o niepokalanym poczęciu i wniebowzięciu Matki Boskiej.
Prawosławie odrzuca czyściec, ponieważ uważają że, decyzje o losie zmarłych zapadną dopiero w dniu sądu ostatecznego.
Duchownych nie obowiązuje celibat: biskupi i patriarcha, wybierani na ogół spośród mnichów, zachowują celibat.
Prawosławie uznaje, że Bóg jest nieosiągalny.
W sakramencie Eucharystii używany jest chleb kwaśny, a nie przaśny. Komunii udziela się pod dwiema postaciami. Chrzest odbywa się przez trzykrotne zanurzenie.
Znak krzyża czyni się z prawa na lewo na pamiątkę tego, że Chrystusowi najpierw przybito do krzyża prawą rękę.
16 4 16