DAJE NAJ !!!
1. dane są liczby a=3-2√2 i b=4+3√2. oblicz: A) a-b B) a*b C) a:b
D) 1:a E) b² ( tam gdzie jest : to jest ułamek (zresztą róbcie jak chcecie):))

2. zapisz w prostszej postaci i oblicz wartoś wyrażenia (2x-2)²-(x+1)² dla x = 0,5

3. zapisz w prostszej postaci (oblicz)
A) √320 : √5 B) ∛0,008-2√2,25+√1,21 C) √2(√32-√40,5+√0,5)
D) √50+√18-√72

4. Obraz w ramie kosztuje 2470 zł. RAma jest o 1200droiższ od obrazu. Ile kosztuje obraz ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T10:26:31+01:00
1.
A) 3-2√2-4-3√2= -1-5√2
B) (3-2√2)*(4+3√2)=12+9√2-8√2-12=√2
C)
Góra== (3-2√2)(4-3√2)=24-17√2=24-17√2=17√2-24
Dół ===(4+3√2)(4-3√2)= 16-18 = -3 = 3
D)(4+3√2)²=16+24√2+18=34+24√2
2.
x = 0,5
(2x-2)²-(x+1)²=(2x-2+x+1)(2x-2-x-1)=(3x-1)(x-3)
używamy wzoru na a²-b²=(a-b)(a+b) dla a=2x-2 i b=x+1
po podstawieniu
0,5*(-2,5)=-1,25
3.
A)
√320=√64*√5
√320/√5=√64=8
B)
∛0,008-2√2,25+√1,21
∛(0.2)³ -2*√(1,5)² +√(1,1)²
0,2-3+1,1=-1,7
C)
√2(√32-√40,5+√0,5)
√2*√32-√2*√40,5+√2*√0,5
√64-√81+√1
8-9+1=0
D)
√50+√18-√72
5√2+3√2-6√2=2√2
4.
a-cena obrazu
b-cena ramy
a+b=2470
b=a+1200
a+a+1200=2470
2a=1270
a=635
b=1835
2010-02-26T10:35:20+01:00
1)
a=2
b=5 1/2

A)3 1/2
B)11
C)0,(36)
D)0,5
E)30,25

2)
(2x-2)²-(x+1)² dla x = 0,5
4x kwadrat - 4 - xkwadrat -1= 3x kwadrat - 5= 0,75-5=4,25

3)
A)√320 : √5= pierwiastek z 64=8
b)∛0,008-2√2,25+√1,21=
c) √2(√32-√40,5+√0,5)=pierwiastek z 64- pierwiastek z 81+ pierwiastek z 0,5=
8-9+pierwiastek 0,5=-1pierwiastka z 1/2
d)√50+√18-√72=pierwiastek 68- pierwiastek z 72=-2

4)
logicznie

esli rama jest o 1200 drozsza od obrazu a obraz z rama wynosi 2470 to

x+x + 1200=2470
2x+1200=2470
2x=1270/:2
x=635zł

sprawdzenie

rama jest o 1200 drzsza od obrazu wiec
1200+635=1835zł do tego dodajemy 635 bo cena obrazu=2470zł