Pasażer pociągu po przejechaniu połowy drogi położył się spać. Po przebudzeniu stwierdził, że pozostała mu do końca połowa tej drogi, którą przespał. Jaką część drogi przespał pasażer ? . Proszę o odpowiedź . Bardzo pilne !!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T10:09:57+01:00
S = cała droga
1/2 * s = część drogi bez spania, zanim położył się spać
x*s= część drogi przejechanej na śpiąco
1/2 x * s = część drogi bez spania, po przebudzeniu się

Razem droga bez spania: 1/2 s + 1/2 x * s
Droga ze spaniem: x*s
Cała droga
1/2 s + 1/2 x * s + x *s = s
1/2 + 1/2 x + x = 1
1,5 x = 0,5
x = 1/3

Spr.
Nie spał 1/2 + 1/2*1/3 = 3/6 + 1/6 = 4/6 = 2/3
Spał 1/3, czyli 2 razy tyle ile po przebudzeniu nie spał (1/6)

Odp. Pasażer przespał 1/3 drogi.
2010-02-26T10:10:05+01:00
1/2 X - połowy drogi
1/2*(1/2*X)=1/4X-przespał pasażer