Wyjaśnij,dlaczego w górach roślinność układa się piętrami.
......................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
..........................................................................

1.
a)Podaj nazwę parku narodowego utworzonego w Karknoszach.
.............................................................................
b)Jakie elementy krajobrazu są charakterystyczne dla tego parku?
.............................................................................. ............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
c) Lasy rosnące w Karkonoszach i w innych częściach Sudetów giną.Czym jest to spowodowane?
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
2.
a)Odczytaj na mapie zamieszczonej w atlasie nazwy miejscowości turystycznych i wypoczynkowych leżących u podnóży Karkonoszy i zapisz je.
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
b)Co chciałbyś zobaczyć w czasie wycieczki w Karkonosze?
.........................................................................
.........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
..........................................................................

Te kropki muszą być zapisane po to właśnie je napisałem. Proszę rozwiązać wszystkie zadania bo inaczej zgłaszam do administratora.
Pozdrawiam polski12345

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T19:59:26+01:00
Roslinność w górach układa się piętrami, ponieważ na różnych wysokościach panują różne temperatury i oświetlenie. Każda roślina jest przystosowana do innych warunków.

1.
a) Karkonoski park narodowy

b) Cechą charakterystyczną Karkonoszy jest obecność skałek granitowych np. Słonecznik, Końskie Łby, Pielgrzymy. Z monotonią łagodnych na ogół stoków karkonoskich wyraźnie kontrastują nisze kotłów polodowcowych i towarzyszące im wały moren oraz jeziora.

c) konsekwencje niewłaściwej gospodarki leśnej w przeszłości, polegające na uproszczeniu budowy i składu gatunkowego, zwłaszcza lasów dolnoreglowych, zagrożenia powodowane przez owady i grzyby patogeniczne, szkody powodowane przez ssaki roślinożerne, a także wywoływane przez masowy ruch turystyczny. W tej grupie mieszczą się także stale obecne w górach niekorzystne czynniki abiotyczne - wiatr, nadmierne opady itp.

2.
a) Cieplice
Dziwiszów
Jagniątków
Jelenia Góra
Karpacz
Komarno
Kopaniec
Kowary
Michalowice
Miłków
Mysłakowice
Piechowice
Podgórzyn
Przesieka
Sciegny
Sobieszów
Sosnówka
Świeradów Zdrój
Szklarska Poręba
Wojcieszyce
Zachełmie
(Możesz wypisać tylko kilka ;))

b) W czasie wycieczki w Karkonosze chciałbym/chciałabym zobaczyć przede wszystkim piękne stoki górskie. Jestem też ciekaw/a jaka roślinność znajduje się na tamtym terenie. Chciałbym/chciałabym również zobaczyć dzikie zwierzęta.
50 4 50
2010-02-27T01:11:48+01:00
W górach rośliność układa się piętrami gdyż w różnych miejscach są różne warunki do życia. Najcześciej w pasmach są identycne warunki. Dlatego nadole rosną rośliny naj mniej odporne a na guże rośliny które są najbardziej odporne lub ich brak.

1.a)KPN Karkonoski Park Narodowy
b)Nie są wysokie ale panują w nich surowe warunki pogodowe, Karkonosze cechuje rośliność podobna dotej w skandynawi, są tam pozostałóści po pastwiskach i schroniskach
c)Spowodowane jest to zanieczyszczeniem środowiska ,obszar zajmowany przez naturalne lasy bukowe zmniejszył się do kilku procent a pozyskiwanie okazów do celów kolekcjonerskich doprowadziło do zaniku najrzadszych gatunków roślin. Obecnie, po doświadczeniach klęski ekologicznej końca XX wieku, człowiek nadrabia wielowiekowe zaległości.
2.a)Do najpopularniejszych, położonych w Karkonoszach miejscowości turystycznych należą z pewnością Szklarska Poręba i Karpacz. U stóp Szrenicy znajduje się Szklarska Poręba, z której najłatwiej dojść do wodospadów lub wybrać się na Szrenicę. Karpacz jest dobrym punktem wypadu na najwyższy szczyt Śnieżkę. W samym Karpaczu warto zobaczyć drewniany, norweski kościółek Wang.
b)Szrenica -
Śnieżka Śnieżne Kotły
Wodospad Kamieńczyka
Wodospad Szklarki
Drkościułek Wang w Karpaczu

Licze na naj.
96 4 96