Odpowiedzi

2010-02-26T10:30:49+01:00
127. F1/s1=F2/s2

F2 = 3000 kg * 10m/s = 30000 N = 30kN
F1 = ?

x * 500 cm2 = 30kN *20 cm2
500xN = 600kN // 500
x = 1200 N

128. F1 = 50N
F2 = 1200 N

x - powieszchnia 1 tłoka
y - drugiego

x * 1200 N = y * 50N
1200x = 50y
y = 24x

129. F1/s1 = F2/s2
F1 * s2 = F2 * s1
250 N * 30 cm2 = x * 10 cm2
7500 = 10x
x = 750 N
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T10:44:48+01:00
Witam
127/
dane S1=20cm2, S2=500cm2, m2=3t, g=10m/s2=10N/kg
szukane F1
zgodnie z prawem Pascala, na oba tłoczki działa jednakowe ciśnienie p
p = F1/S1 = F2/S2
F1 = F2*S1/S2...ale F2 = m2*g
F1 = m2*g*S1/S2 = 3000kg*10N/kg*20cm2/500cm2 = 1200N = 1,2kN
128/
dane F2=1200N, F1=50N,
szukane S2/S1
F1/S1 = F2/S2
S2/S1 = F2/F1 = 1200N/50N = 24 razy większa jest pow. dużego tłoka.
129/
dane S1=10cm2, F1=250N, S2=30cm2
szukane F2
F2/S2 = F1/S1
F2 = F1*S2/S1 = 250N*30cm2/10cm2 = 750N

.......................pozdrawiam