Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T10:27:42+01:00
Siła tarcia zależy od:
*Rodzaju powierzchni stykających się ciał
*Siły nacisku - ile razy wzrośnie siła nacisku, tyle razy wzrośnie siła tarcia

Współczynnik tarcia:
Liczba, która mówi ile razy siła tarcia jest większa od siły nacisku

f = T/Fn

f - współczynnik tarcia
T-tarcie
Fn- siła nacisku
4 2 4
2010-02-26T10:27:56+01:00
Siła tarcia zależy od współczynnika tarcia i siły nacisku prostopadłej do powierzchni styku ciał.
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-26T10:28:42+01:00
-- siła tarcia zależy od rodzaju powierzchni obu stykających się ciał,
--Współczynnik tarcia oznaczany μ [mi], k lub f jest wielkością charakteryzującą siłę tarcia.
1 1 1