Oto przepis na napój:2/3 litra soku z czarnych porzeczek, 1/3 litra soku z malin, 1 1/2 litra wody, sok z cytryny do smaku. jaką pojemność powinno mieć naczynie na ten napój?


potrzbne na już
proszę o konkretne rozwiązanie mojego zadania

bardzo dziękuję i pozdrawiam

3

Odpowiedzi

2010-02-26T10:31:30+01:00
2/3 + 1/3 + 1 1/2= 3/3 + 1 1/2 = 1 +1 1/2 = 2 1/2 l
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T10:31:51+01:00
2/3 l + 1/3 l + 1,5 l = 2,5l

Pojemność naczynia powinna mieć conajmniej 2,5 l
1 5 1
2010-02-26T10:33:42+01:00
2/3+1/3+1+1/2=20/30+10/30 + 15/30 + 1 =30/30 + 15/30+1 = 2 1/2

Odp.: Naczynie powinno mieć powyżej dwóch i pół litra.
1 5 1