"PRZEZ WIEKI" NOWA ERA str. 69 temat:Powastanie warszawskie

Zadanie 1.

Czy warto było rozpoczynać powstanie warszawskie?
MOCNE STRONY:
+
+
+
+
+
(STRZAŁKA W DÓŁ)
SZANSE:
............................................................................................................................................................................................



SŁABE STRONY
-
-
-
-
-
(STRZAŁKA W DÓŁ)
ZAGROŻENIA:
..........................................................................................................................................................................................................................................................................................

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T10:58:24+01:00
Mocne strony :
- Duża ilość broni
- Ludzie którzy brali w tym udział podzieleni na tajne zespoły przeciw wrogą

Szanse:
- Mała szansa pokonania wrogów ze względu na małą ilość osób w tajnych szeregach

Zagrożenie:
- zabijanie ludzi z tajnych szeregów przez oddziały niemieckie

Zagrożenia:
- Złapanie tajnych szeregów przez niemców



  • Użytkownik Zadane
2010-02-26T11:02:57+01:00
MOCNE STRONY:
- Dzięki walkom Polaków o Polskę obudził się w wielu ludziach duch, duch który pchał ich do walki
-Ten sam duch skłaniał ludzi do wysiłków, które niejednokrotnie przekraczały ich siły, ale oni wierzyli.
-Cały świat w dniu 1 sierpnia zwrócił swe oczy ku „garstce” ludzi, którzy postanowili walczyć o swój kraj, o to by mogli wychowywać swe dzieci we własnym kraju.
-Walczyli o Polskę, w której nie byłoby nienawiści.
- Dzięki powstaniu cały świat przypomniał sobie o małym państwie na Bałtykiem.
-Jedynymi naszymi sojusznikami byli Amerykanie, którzy dokonywali niewielkich zrzutów żywności i amunicji
- Gdyby nie wybuchło powstanie Polska stałaby się częścią sowieckiego imperium
SLABE STRONY :
- Powstanie Warszawskie zakończyło się klęska militarną.
- Polacy musieli przelać swoją krew w walce z okupantem.
-Sojusznicy nie pomogli im gdy zostali najechani, wtedy Polacy poddali się łatwo.


Moim zdaniem powstanie zakończyło się moralnym zwycięstwem, a walki okupione wieloma ofiarami sprawiły, że teraz nasza ojczyzna jest wolna, a my możemy tworzyć jej przyszłość.
:)
1 4 1