Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-03-19T21:39:49+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Dane:
g - wiek Grzesia
g+3 - wiek Grzesia za 3 lata
g-3 - wiek Grzesia 3 lata temu

g+3 = 3(g-3)
g+3 = 3g-9 |-g
3 = 2g-9 |+9
12 = 2g |:2
6 = g

spr.
6+3 = 3(6-3)
9 = 18-9
9 = 9

Odp.: Grześ ma 6 lat.
2 4 2
  • Użytkownik Zadane
2009-03-19T21:55:22+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Biorąc na logikę można to zrobić ma 6 lat jakby było potrzebne równanie to masz
x+3=3(x-3)
x+3=3x-9
iksy na lewo reszta na prawo
12=2x
x=6
nad tym równianinem męczyłem się dłużej niż nad odpowiedzią ^^
3 4 3