Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T11:08:30+01:00
Ilość atomów w 56g Fe

korzystamy ze wzory Avogadro

56 g fe jest 6,02 *10^23 at

b)

ilość atomów w 56g Mg

56g mg = x at
24- 6,02 *10^23
x=14,04 *10^23 at mg
2010-02-26T11:11:26+01:00
Nie ma konkretnego wzoru.
Trzeba pamiętać,że
Masa molowa odczytana z układu okresowe konkretnego
pierwiastka jest równa=6,02*10-23

czyli:
Masa Fe=56

z proporcji:
w 56gFe-jest 6,02*10-23atomów
a w 56g(dana z zadania)-x


x=56*6,023*10-23/56
x=6,023*10-23atomów

b)
Masa magnezu 24g

24g-6,023*10-23at
56g-x
x=56g*6,023*10-23at/24g
x=14,05*10-23at