Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T11:53:42+01:00
A) 5x²-10x+5=0

Δ=b²-4ac=100-4*5*5=0
1 miejsce zerowe dla x=-b/2a

x=10/10=1

b) -4x²+x-7=0
Δ=b²-4ac=1-4*4*7<0

brak miejsc zerowych

c) - ½ x² +3x-4=0
Δ=b²-4ac=9-0,5*4*4=9-8=1
x1= (-8-√Δ)2a= (-8-1)/-1= 9
x2= (-8+√Δ)2a= (-8+1)/-1= 7

d) 1/9 x² + 2/3 x+1 =0
Δ=b²-4ac=4/9-4/9=0
1 miejsce zerowe dla x=-b/2a

x=(-2/3)/(2/9)= -3


2010-02-26T11:59:19+01:00
A) 5x² -10x+5=0
10x=-5x²-5 /:10
x=-5x²-5 :10 (w ułamku skróć 5 z 10)
x=-5x²:2

b) -4x²+x-7=0
x=4x²+7

c) -1/2x²+3x-4=0
3x=1/2x²+4 /:3
x=1/6x²+4/3

d)1/9x²+2/3x+1=0
2/3x=-1/9x²-1 /:2/3
x=-1/6x²-3/2