Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T12:38:36+01:00
Mosiądz to stop miedzi i cynku, a więc:

Zn + 2HCl = ZnCl₂ + H₂

Cu + HCl = reakcja nie zachodzi

wniosek - cały wodór pochodził z reakcji cynku z kwasem, a więc:

65 g Zn - 22,4 dm³ H₂
x - 0,413 dm³ H₂
x = 1,2 g Zn

3 g - 100 %
1,2 g - x
x = 40 % - zawartość Zn

100 - 40 = 60 % - zawartość Cu
2010-02-26T12:51:20+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Mosiądz jest stopem miedzi i cynku.

a)Cu + HCl------>reakcja nie zachodzi
b)Zn + 2HCl------>ZnCl2 + H2

Wydzielający się wodór pochodzi wyłączniez reakcji b), więc
Zn + 2HCl------>ZnCl2 + H2
65g cynku-------22,4dm3 wodoru
xg cynku--------0,413dm3 wodoru
x=65*0,413/22,4
x≈1,2g cynku

3g mosiądzu----100%
1,2g cynku------x%
x=1,2*100/3
x=40% Zn

100% - 40% = 60 % Cu

Mosiądz zawiera 40% Zn i 60% Cu