Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T12:34:13+01:00
HCOOH + C₃H₇OH ---> HCOOC₃H₇ + H₂O

Produkty reakcji - HCOOC₃H₇ - mrówczan propylu
- H₂O - woda

Reakcje estryfikacji
2010-02-26T12:43:10+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).

HCOOH + C3H7OH--stęż H2SO4-->HCOOC3H7 + H2O

Produkty: mrówczan propylu + woda

Reakcja między kwasem karboksylowym a alkoholem to ESTRYFIKACJA