Dwa pociągi wyjeżdżają z dworca dokładnie o tej samej godzinie. Pierwszy jedzie na północ, a drugi na południe i jego prędkość jest o 15km/h większa niż prędkość pierwszego pociągu. Po trzech godzinach jazdy pociągi znajdują się w odległości 405 km od siebie. Oblicz prędkość każdego pociągu...

Tylko prosze wszystko pokolei i żeby nie było tak napisane że nie będę wiedział co skąd się wzięło.

3

Odpowiedzi

2010-02-26T12:45:05+01:00
Równanie:

3x + 3(x+15) = 405
6x + 45 = 405
6x = 360
x = 60 - pociąg pierwszy porusza się z prędkością 60 km/h, natomiast pociąg drugi 60+15 = 75 km/h
2 5 2
2010-02-26T12:46:14+01:00
X1=pociag 1
x2=pociag 2.
405/3=135km/h srednio

3x1+3(x2+15)=405, 3x1+3x2+45=405 =>3x1+3x2=360
3x1+15=3x2

3x1+3x1=360 > 6x1=360
3x1+15=3x2 x1=60

x1=60
x2=75
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T12:54:15+01:00
V- prędkość pociągu jadącego na południe
v+15- prędkość pociągu jadącego na północ
s=405- droga
t=3- czas

wzór s=v• t
ponieważ pociągi oddalają się od siebie to ich prędkości się sumują/też sumujemy gdy jadą na przeciw siebie; odejmujemy gdy jadą w tym samym kierunku/
więc 405=3•(v+v+15)
405=3•(2v+15)/:3
135=2v+15
135-15=2v
120=2v
v=60(km/h) v+15=60+15=75(km/h)