Odpowiedzi

2009-10-18T13:35:55+02:00
Dziady to obrzęd ku czci zmarłych . Dziady można porównać z dzisiejszym dniem zadusznym.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T13:43:13+02:00
Dziady jest to stary obrzed białoruski stał się tłem do wypowiedzenia ogólnych praw moralnych.Obrzed ten był głównie poświęcowny duchom zmarłych przodków.Najważniejszą rolę odgrywał w nich guślasz który wywoływał duchy a chór wieśniaków powtarzał za nim prawdy moralne.Obrzędy te odbywały sie w dzień zaduszny w kaplicach przycmentarnych w tajemnicy przed duchownymi. Wieśnacy zamykali sie w srodku zakrywając szczelnie okna aby najmniejszy blask ksiezyca nie wpadł do środka,wiezono także ze duchy moga być głodne dlatego dawano na ziemie im ziarno wode oraz mleko.
5 4 5