Zad1.a)Poniższe informacje wyraź za pomocą ułamków.
-62%Polaków mieszka w miastach
-5% Polaków ma wyższe wykształcenie.
-Kobiety stanowią więcej niż 50% ludności Polski
-Około 20% mieszkańców Polski ma mniej niż 15 lat.
-Od kilku lat ponad 15% osób zdolnych do pracy nie ma zatrudnienia(są bezrobotni)

b)Pierwszą z informacji można wypowiedzieć tak,,38% Polaków mieszka na wsi". Przekształć w podobny sposób pozostałe zdania.

Zad2. a) Zamień na ułamki zwykłe;
30% 42% 125% 220% 12,5% 1,5%

b) Zamień na ułamki dziesiętne;
90% 37% 125% 1001% 0,1% 20,05%


Dziękuje z góry i pozdrawiam ;**

3

Odpowiedzi

2010-02-26T13:03:13+01:00
Zad.1
62/100
5/100
50/100
20/100
15/100
Zad.2
30% = 30/100 = 3/10
42% = 42/100
125% =125/100
220% = 220/100
12,5% = 125/1000
1,5% = 15/1000
2 3 2
2010-02-26T13:05:02+01:00
Zad 1
a)
- 61/100
- 1/20
- ... < 1/2
- ~~(takie falowane = ) 1/5
-3/20
b)
- 95% ludzi ma niższe wykształcenie
-mężczyźni stanowią mniej niż 50% ludności...
- około 80% ma więcej niż 15 lat
-mniej niż 85% ....
Zad 2
a)3/10, 11/25, 1 i 1/4, 2 i 1/5, 1 i 1/5
b)0,09; 0,37; 1,25; 10,01; 0,0001; 0,2005
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T13:15:03+01:00
A)62/100=0,62
5/100=0,05
50/100=0,50=0,5
20/100=0,20=0,2
15/100=0,15

b)95% Polaków ma wykształcenie inne niż wyższe
Mężczyźni stanowią mniej niż 50% ludności Polski
Ok. 80% mieszkańców Polski ma wiecej niż 15 lat
Od kilku lat ponad 85% osób zdolnych do pracy ma zatrudnienie

2a.
30/100=3/10
42/100=21/50
125/100=5/4
220/100=11/5
125/1000=1/8
15/1000=3/200
b) 90/100=9/10
37/100
125/100=5/4
1001/100
1/10000
2005/1000

1 5 1