Odpowiedzi

  • mlad
  • Początkujący
2009-10-18T13:47:35+02:00
Prometeuszem wszechczasów jest ziemia czerpiąca swiatło i ogien od słonca oraz innych zródeł natury. Ogien jest niezbędnym czynnikiem do zycia człoweika, pomagało n otsraszac dzikie zwierzeta i zapewniał bezbieczenśwo zieplo i światło. współcześnie wykorzystuje sie ja jako enrgie np, w elektrowniach czerpiących energie z pro ieni słonecznych które w ten sposób sa zasilane. Ogień jest wykorzystywany w piecah, do podgrzeania wody w junkersach, do zacilania elektroni statkór, do gotowania obiadu dzieki któremu możemy sobie codziennie ugotowac pyszny obiad. ..................................................................................................................................................................Dalej mysl na tej podstawie :).
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T13:56:38+02:00
Moim zdaniem Prometeuszem wszech czasów jest Jan Paweł II.
Jego czyny były bezinteresowne. Pomagal potrzebujacym, nie bal sie chorob jakie go moga dotknac porzez bliski kontakt z chorymi na rozne choroby np. trąd. Gdy Karol Wojtyła zostal papiezem byla to wielka rodosc dla wszystkich Polakow. Wszyscy wybiegali z domow, krzyczeli, skakali z rodosci bo papiezem zostal Polak. Polacy wiele wymagali od nowego papieza. Nie chcieli, aby ich zawiodl. Oczywisci nie zawiodl. Wiele razy wspominal o jego ojczyznie- Polsce. Nie wstydził się jej, nie wstydził się byc Polakiem. Był wielkim patiota. W wielu ksiazkach, reportazach ukazane sa historie z jego udzialem, z udzialem cudotworcy. Uwaza sie ze w wielu przypadkach jego dotyk, modlitwy, spiewy wyleczyly chorych, pomogly wstac sparalizowanym, nauczyly patrzec niewidomym i co nawazniejsze dzieki niemu wilu nawrocilo sie ze zlej drogi. Pomogl dostrzec niewierzacym Boga. Nie ocenial ludzi. Nie wywyzszal sie. Był zbawca dla ludzi. Był światłem dla niewidomych. Wybaczył osobie, która wykonala na niego zamach. Przebaczył mu. I dziki niemu ten mężczyzna stał się bliższemym Bogu. Jan Paweł II jest autorytetem dla wszystkich ludzi a zwłaszcza młodzieży. Wiele razy o niej wspominał "od Polskiej młodziezy nastepne tysiac lat". Pokladal w nas nadzieje. Wiec wedle jego woli róbmy wszystko, aby wykonac jego wolę.
1 5 1