Śladami przeszłości, str. 78, zad. 2
Połącz terminy z ich wyjaśnieniami.

dyktator • • umocnienia na granicy cesarstwa rzymskiego
konsul • • armia rzymska
legiony • • urzędnik sprawujący władzę w kraju podczas zagrożenia
limes • • zjazd biskupów
sobór • • urzędnik zwołujący senat i dowodzący armią
pryncypat • • rzymska łaźnia publiczna
termy • • ustrój polityczny wprowadzony przez Oktawiana Augusta

2

Odpowiedzi

2010-02-26T13:11:56+01:00
Dyktator • urzędnik sprawujący władzę w kraju podczas zagrożenia
konsul • urzędnik zwołujący senat i dowodzący armią
legiony • armia rzymska
limes • umocnienia na granicy cesarstwa rzymskiego
sobór • zjazd biskupów
pryncypat • ustrój polityczny wprowadzony przez Oktawiana Augusta
termy • rzymska łaźnia publiczna
69 3 69
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T13:16:03+01:00
Dyktator-urzędnik sprawujący władzę podczas zagrożenia
konsul-urzędnik zwołujący senat i dowodzący armią
legiony-armia rzymska
limes-umocnienia na granicy cesarstwa rzymskiego
sobór-zjazd biskupów
pryncypat-ustrój polityczny wprowadzony przez Oktawiana Augusta
termy-rzymska łaźnia publiczna
100 4 100