Zad.3/86 kl.6 ; )

Pomóżcie mii ;D

Jakich ważnych wydarzeń z dziejów Polski i świata dotyczą teksty źródłowe A, B, C?

Wydarzenia: początek rewolucji francuskiej, uchwalenie pierwszej konstytucji w Polsce, utworzenie Stanów Zjednoczonych.

Daty: 3 maja 1791 r., 14 lipca 1789 r., 4 lipca 1776r.

A. Około godziny 10 rano sytuacja wokół Zamku Królewskiego była w miarę jasna: na placu Zamkowym stał regiment piechoty (...). Gromadziły się tłumy mieszczan, cechy z chorągwiami, radni miasta Starej Warszawy (...). Możemy sądzić, że zebrało się tam wówczas prawie 20 tysięcy ludu miejskiego (...).

O godzinie mniej więcej 10.45 król wszedł na salę sejmową. Obecnych było zapewne około 150-180 posłów 346 oraz niektórzy senatorowie i chyba wszyscy ministrowie (...).

B. (...) 4 lipca ostateczny projekt dokumentu opracowany przez Jeffersona został formalnie uchwalony, co potwierdzało jedynie doniosły krok uczyniony już uprzednio (...). ... (NIE CHCE MI SIĘ CAŁEGO PISAĆ ;D )

C. Strzelanina trwała godzinę lub dwie. Kładziono z muszkietów tych, którzy się ukazywali na wieżach ... ( TEŻ MI SIĘ NIE CHCE PISAĆ )


PLISS ODPOWIADAJCIE SZYBKO ; )

ZA ODPOWIEDŹ DAJĘ 50 PKT. ; ) POZDRO DLA ODPOWIADAJĄCYCH ; *

3

Odpowiedzi

2010-02-26T13:19:04+01:00
A. Około godziny 10 rano sytuacja wokół Zamku Królewskiego była w miarę jasna: na placu Zamkowym stał regiment piechoty (...). Gromadziły się tłumy mieszczan, cechy z chorągwiami, radni miasta Starej Warszawy (...). Możemy sądzić, że zebrało się tam wówczas prawie 20 tysięcy ludu miejskiego (...).
-uchwalenie pierwszej konstytucji w Polsce,3 maja 1791 r
B. (...) 4 lipca ostateczny projekt dokumentu opracowany przez Jeffersona został formalnie uchwalony, co potwierdzało jedynie doniosły krok uczyniony już uprzednio
-4 lipca 1776r.utworzenie Stanów Zjednoczonych.
C. Strzelanina trwała godzinę lub dwie. Kładziono z muszkietów tych, którzy się ukazywali na wieżach ..
-14 lipca 1789 ,początek rewolucji francuskiej
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T13:20:22+01:00

B. (...) 4 lipca ostateczny projekt dokumentu opracowany przez Jeffersona został formalnie uchwalony, co potwierdzało jedynie doniosły krok uczyniony już uprzednio (...). ...

C. Strzelanina trwała godzinę lub dwie. Kładziono z muszkietów tych, którzy się ukazywali na wieżach ...

A - uchwalenie pierwszej konstytucji w Polsce (data, gdziekolwiek trzeba ją umieścić, będzie taka: 3 maja 1791)
B- utworzenie Stanów Zjednoczonych. (data: 4 lipca 1776r.)
C- początek rewolucji francuskiej (14 lipca 1789 )

LICZĘ NA NAJLEPSZY :)
18 4 18
2010-02-26T13:22:20+01:00
3 maja - A
14 lipca - C
4 lipca B
5 2 5