Odpowiedzi

2010-02-26T13:32:54+01:00
Wodorotlenek sodu:
NAOH- Wodorotlenek sodu niszczy bibułę, podobnie działa na skórę, wiec jego granulki ą niebezpieczne, nie należy ich dotykać, jest to substancja żraca, ma też właściwości higroskopijne tj. łatwo pochłania wodę. Nazywany jest sodą żrącą. Jest to ważny odczynnik w laboratoriach chemicznych. Stosuje się go w miedzy innymi: produkcji barwników, sztucznego jedwabiu, gumy, produkcji środków do udrażniania rur kanalizacyjnych.

Wodorotlenek potasu
KOH- jego właściwości są bardzo zbliżone do sodowego wodorotlenku. Jest stałą substancją o białej barwie. Rozpuszczając się w wodzie wydziela ciepło. Używany jest do produkcji mydła, jako środek suszący i bielący w litografii. Jest stosowany tez jako odczynnik laboratoryjny.

I nie wiem jaki chcesz kwas siarkowy. IV czy VI?
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T13:38:12+01:00
NaOH Na - O - H wodorotlenek potasu (możesz narysować model)

Właściwości fizyczne:
-ciało stałe barwy białej
- rozpuszczalny w wodzie
- podczas rozpuszczania wydziela się ciepło

Właściwości chemiczne:
- substancja żrąca
- silnie higroskopijne właściwości
- stopiony niszczy szkło i porcelanę

Zastosowanie: produkcja sztucznego jedwabiu, przemysł petrochemiczny, produkcja gumy, produkcja środków do udrażniania rur kanalizacyjnych, produkcja środków piorących, mydła, przemysł papierniczy, produkcja celulozy, produkcja barwników

KOH K-O-H Wodorotlenek potasu

Właściwości podobne do wodorotlenku sodu

Zastosowanie: produkcja mydła, środek suszący i bielący w litografii i w procesie grawerowania, pochłanianie gazów z powietrza

nie wiem o który kwas siarkowy chodzi, to napiszę oba

H2SO4 kwas siarkowy VI

Właściwości fizyczne:
- bezbarwna, oleista, cięższa od wody ciecz
- gęstość stężonego roztworu - 1,84 g/cm3

Właściwości chemiczne:
- substancja żrąca, zwęgla substancje organiczne
- higroskopijna
- wydziela się energia cieplna podczas mieszania z wodą

Zastosowanie: produkcja kwasów, materiały wybuchowe, leki, barwniki, środki piorące, nawozy sztuczne, włókna sztuczne, elektrolit w akumulatorach ołowiowych

H2SO3 kwas siarkowy IV

Właściwości:
- kwas nietrwały
- o zapachu tlenku siarki IV
- własności bakteriobójcze, grzybobójcze, owadobójcze, niszczą rośliny
- właściwości bielące

Zastosowanie: przemysł włókienniczy i papierniczy