Odpowiedzi

2010-02-26T13:30:58+01:00
O ile się nie mylę to ok 120/80 a tętno 70

znalazłam w necie--> Ciśnienie tętnicze nie powinno przekraczać 140/90 mmHg. Optymalnie wartości ciśnienia nie powinny przekraczać granicy 120/80 mmHg.
2010-02-26T13:32:54+01:00
Prawidłowe wartości ciśnienia tętniczego powinny mieścić się w przedziale: skurczowe 120-129 mmHg oraz rozkurczowe 80-84 mmHg

Prawidłowa wartość tętna:
u płodu: 110-150/min
u niemowląt: 130/min
u dzieci: 100/min
u młodzieży: 85/min
u dorosłych: 70/min
u ludzi starszych: 60/min
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T13:33:12+01:00
A ) ciśnienie rozkurczowe („dolne”) zawiera się w granicach 80 - 90 mmHG (optimum ciśnienia rozkurczowego u zdrowego człowieka wynosi około 80 mmHG ). Normalne ciśnienie skurczowe („górne”) zawiera się w granicach 120 - 140 mmHG (optimum około 120 mmHg).
B) * u płodu: 110-150/min
* u niemowląt: 130/min
* u dzieci: 100/min
* u młodzieży: 85/min
* u dorosłych: 70/min
* u ludzi starszych: 60/min