Odpowiedzi

2010-02-26T13:41:26+01:00
Co to łożyskowce?
grupa organizmów, np. ludzie
co to stałocieplonść?
temp. ciała nie zależy od temp. otoczenia
jakie są częsci ucha?
małżowina, ślimak, bębenek, trąbka
2 5 2
2010-02-26T13:42:06+01:00
Ocean - obszar hydrosfery ziemskiej stanowiaca rozlegly obszar wody

pogoda- chwilowy stan atmosferyczny w danym miejscu i czasie

rzeka -jest to ciek wodny plynacy w korycie

komórka-najmniejsza strukturalna i funkcjolalna jednosta organizmow zywych

choroba- to stan gdy organizm zle funkcjonuje
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-26T13:43:28+01:00
Co to jest morze?

Morze - część oceanu, mniej lub bardziej wyraźnie oddzielona od pozostałych jego części brzegami kontynentu, wyspami lub wzniesieniem dna. Ze względu na utrudnioną wymianę wód morza charakteryzują się indywidualnymi cechami. Zbiór tych cech nazywa się ustrojem hydrologicznym.

wymień przykłady mórz:
otwartych, przybrzeżnych, międzywyspowych, międzykontynentalne, wewnątrzkontynentalne.
* otwarte – mające szerokie połączenie z oceanem, np. Morze Arabskie, Morze Norweskie, Morze Północne
* przybrzeżne – oddzielone od oceanu przez wyspy lub półwyspy, np. Morze Karskie, Morze Japońskie, Morze Południowochińskie
* międzywyspowe – położone wyłącznie między wyspami lub ich archipelagami, np. Morze Irlandzkie, Morze Celebes, Morze Jawajskie
* międzykontynentalne – leżące między kontynentami, np. Morze Śródziemne, Morze Czerwone, Morze Karaibskie
* wewnątrzkontynentalne – leżące wewnątrz jednego kontynentu, np. Morze Bałtyckie, Morze Białe, Morze Azowskie.


wyjaśnij pojęcie cieśnina:
Cieśnina – zwężenie obszaru wodnego, łączące dwa akweny (oceany, morza lub jeziora), a rozdzielające dwa obszary lądowe. Szeroką cieśninę morską, zwłaszcza oddzielającą wyspę od kontynentu określa się mianem kanału morskiego.

wyjaśnij pojęcie przesmyk:
Przesmyk (międzymorze, istm) - wąski pas lądu łączący dwa większe obszary lądowe, oddzielający od siebie dwa morza lub oceany. Przesmyki stanowią najkorzystniejsze miejsca do budowy kanałów dla żeglugi morskiej, np. Kanał Panamski zbudowany został w Przesmyku Panamskim czy Kanał Koryncki w Przesmyku Korynckim.

wyjaśnij pojęcie wiatr:
Wiatr – poziomy lub prawie poziomy ruch powietrza względem powierzchni ziemi. Wiatry są wywołane przez różnicę temperatur oraz różnice w ukształtowaniu powierzchni.

JAKIE TO WIATRY?
Stałe-czyli nie zmieniające swój kierunek w ciągu całego roku.
odp. * pasaty, antypasaty

Sezonowe (okresowe)tj.wiatry zmieniające swój kierunek w cyklu rocznym lub dobowym.
odp. * monsun

Zmienne(Lokalne) – zmieniają swój kierunek zależnie od lokalnych układów ośrodków barycznych.
odp. * monsun
* bryza
* fen
* wiatr dolinny
* wiatr górski

Pustynne
odp. * harmattan
* samum


LICZE NA NAJJJJJ ODP !!!!!!!!!!!!!!!! : D
3 5 3