Odpowiedzi

2010-02-26T14:25:31+01:00
20% z 1litra=0,2×1=0,2litra

1litr-0,2litra=0,8litra

50% z 2litrów=1litr
1litr rozpuszczalnika
1litr substancji żrącej

razem =1+2=3 litry

3l =100%
0,2+1=1,2(substancja żrąca)

1,2l=x%
...............
x=1,2×100:3
x=40%
otrzymamy kwas 40 procentowy
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T14:26:55+01:00
To jest dowolny kwas dlatego nie będziemy uwzględniać jego gęstości ,tylko zastosujemy wzór matematyczny:
C%=(C1%*V1+C2%*V2)/(V1+V2);
Dane:
C1%=20%;
V1=1[dm3];
C2%=50%;
V2=2[dm3];
C%=(20*1+50*2)/(1+2);
C%=120/3;
C%=40%.
Odp.Po zmieszaniu kwasów stężenie wyniesie C%=40%
2010-02-26T14:30:26+01:00
Masa roztworu I - mr1=1l
stężenie roztworu I - cp1=20%
masa roztworu II - mr2=2l
stężenie roztworu II - cp2=50%
zawartośc kwasu w I
ms1=1l*20%/100%=0,2l
zawartość kwasu w II
ms2=2l*50%/100%=1l
zawartość kwasu w mieszaninie
ms=ms1+ms2=0,2l+1l=1,2l
ilość mieszaniny
mr=mr1+mr2=1l+2l=3l
stężenie mieszaniny
cp=ms*100%/mr=1,2l*100%/3l=40%