Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T14:55:28+01:00
Pc= 2 razy Pp + 2 razy aH + 2 razy bH


Pp=4 razy 3 =12
2 razy 12 = 24

D=13
d-przekątna podstawy
d-8

d²+H²=D²
H²=D²-d²
H²=169-64
H²=105 / √
H=10,2≈ 10

Pc=24 + 2 razy 4 razy 10 + 2 razy 3 razy 10
Pc=24+80+60=
Pc=164cm²


9 2 9
  • Użytkownik Zadane
2010-02-26T14:59:59+01:00
Dane:
pr o wymiarach 4 cm i 3 cm
przek. wynosi 13 cm
Szukane;
Ppc=?
Rozwiązanie;
Pc= 2 * Pp + 2 * aH + 2 * bH
Pp=4cm* 3cm =12cm
2* 12cm = 24cm
D=13
d-8
d²+H²=D²
H²=D²-d²
H²=169-64
H²=105 / √
H=10,2≈ 10
Pc=24 + 2 * 4 * 10 + 2 * 3 * 10
Pc=24cm+80cm+60cm
Pc=164cm²
Odp: Pole powierzchni całkowitej wynosi 164cm².

9 1 9
2010-02-26T15:14:07+01:00
Przekątna D=13 jest przeciwprostokątną trójkąta prostokątnego, leżącego w płaszczyźnie przekroju. Jedna przyprostokątna jest wysokością prostopadłościanu H, a druga przekątną podstawy d. Przekątna podstawy z Pitagorasa: d = √(a²+b²) = √(4²+3²) = 5
Wysokość: H = √(D²-d²) = √(13²-5²) = √(= 169-25) = √144 = 12
P = 2(ab+ aH + bH) = 2 * 96 = 192 cm²

Przy okazji objętość:
V = abH = 4*3*12 = 144 cm³

Odp. 192 cm²

PS. Widzę, że jeden odgapia od drugiego i powiela błędy. Zupełnie jak w szkółce...
58 2 58